Mnoho zákonů silničního provozu je řidičům spíše k zlosti. A to zvláště proto, že se neustále zpřísňují. Například povinnost vozit v autě rezervní pneumatiku, lékárničku a další. Co však mnohým z nich vadí nejvíce je fakt, že musí mít za jízdy neustále rozsvícená světla.
Zatímco dříve totiž byla povinnost svítit pouze za tmy, mlhy či v době zhoršené viditelnosti (například během silného deště), dnes musíme mít světla zapnutá vždy, když zapneme motor. A to lidem vadí ze zcela pochopitelného důvodu.
K tomu, aby žárovky svítily, potřebují samozřejmě elektřinu. Ta se v tomto případě bere z baterie automobilu. To ovšem znamená, že se mnohem rychleji vybije a bude potřeba ji dobít. A že to při dnešních cenách elektřiny není zrovna levná záležitost, asi není třeba zmiňovat.
Proto je tedy otázkou, zda je skutečně nutné svítit i za dobré viditelnosti. Přeci v tu chvíli ostatním řidičům či chodcům nic nebrání nás vidět, ať už máme rozsvícená světla nebo ne, že? Ovšem až tak jednoduché to není.
V první řadě u vozidel, která jsou od nás dál, mnohdy není snadné poznat, zda stojí nebo se pohybují. Světla nám pak dají jasný signál a my včas víme, s čím máme počítat a připravíme se na to. To platí nejen pro řidiče, ale také pro chodce přecházející silnici. Jistě, je zde také zvuk motoru, ale musíme přiznat, že dnešní automobily jsou čím dál tišší, nehledě na to, že mnoho lidí má v uších sluchátka.
Dále je zde fakt, že vozidla šedivé barvy mohou být i za bílého dne prakticky neviditelná, zvláště pokud je zataženo. To pak může vést k nehodám, kdy jej řidič protijedoucího vozidla uvidí až příliš pozdě.
Asi se všichni shodneme, že tomu všemu je dobré předejít. Jistě, pro řidiče to bude znamenat zvýšené náklady. Ovšem v porovnání s lidským životem jsou, řekla bych, minimální. A nebezpečí tu je, zvláště když vezmeme v úvahu, že automobilů je na našich silnicích stále víc. Proto se rozhodě vyplatí bezpečnost nepodceňovat, a to jak naši, tak i ostatních.